Postępowania upadłościowe i restrukturyzacyjne. Raport 2024 to nowe wydanie corocznej publikacji wywiadowni gospodarczej MGBI dotyczącej postępowań upadłościowych i restrukturyzacyjnych prowadzonych przez polskie sądy gospodarcze.
W raporcie znajdziesz:
Sygn. akt XVII AmC 161/05
Wyrok w imieniu Rzeczypospolitej Polskiej
Dnia 28 grudnia 2006 r. Sąd Okręgowy w Warszawie, Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Wydział XVII, w składzie: Przewodniczący SSR (del.) Danuta Brejtkopft, protokolant ref. staż. Paweł Kępiński, po rozpoznaniu w dniu 28 grudnia 2006 r. w Warszawie, sprawy z powództwa Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów przeciwko Małgorzacie Karwat i Beacie Staroń-Kicowskiej o uznanie postanowień wzorca umowy za niedozwolone uznaje za niedozwolone i zakazuje, stosowania w obrocie z konsumentami Małgorzacie Karwat, Beacie Staroń-Kicowskiej prowadzącym działalność gospodarczą pn. IRTOM Centrum Kształcenia i Turystyki w Łodzi postanowień wzorca umowy o treści:
1. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane działaniem osób trzecich takie jak kradzieże, rabunki, pożary.
2. CK. i T. IRTOM odpowiada tylko za niewykonanie lub nienależyte wykonanie na zasadzie winy.
3. W przypadku braku wymaganego minimum ilości uczestników w danej imprezie, organizator zastrzega sobie prawo do: odwołania imprezy, podwyższenia kosztów imprezy, zmiany środka transportu z autokarowego na pociąg lub autokaru o niższym standardzie, zmiany bazy noclegowej, zmiany programu turystyczno-kulturalnego.
4. Stała opłata manipulacyjna wynosi 5% wartości skierowania nie mniej niż 50 zł od osoby. Jeżeli klient rezygnuje z udziału w imprezie z jego winy organizator potrąca:
- od 40 do 30 dni przed rozpoczęciem imprezy stałą opłatę manipulacyjną,
- od 29 do 15 dni przed rozpoczęciem imprezy zaliczkę wpłaconą przez klienta,
- od 14 do 7 dni przed rozpoczęciem imprezy - realnie poniesione koszty przez organizatora, nie mniej niż 50% wartości skierowania + stałą opłatę manipulacyjną,
- 100% wartości skierowania przy rezygnacji w terminie krótszym niż 7 dni przed rozpoczęciem imprezy.
5. Organizator nie dokonuje zwrotu świadczeń, które nie zostały wykorzystane w pełni z przyczyn leżących po stronie uczestnika np. skrócenie pobytu, rezygnacja z części lub całości programu, spóźnienie na miejsce zbiórki itp.
6. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za przeszkody w wykonywaniu usługi turystycznej, której przyczyny tkwią w sile wyższej (powodzie, pożary, wichura itp.) oraz wojnach, strajkach, zamieszkach i tym podobnych okolicznościach, na które organizator nie ma wpływu.
7. CK i T. IRTOM zastrzega sobie prawo do odwołania imprezy z przyczyn od siebie niezależnych (decyzje władz państwowych, działanie siły wyższej) bez ponoszenia kosztów. Klientowi nie przysługuje z tego powodu odszkodowanie.
SSR (del.) Danuta Brejtkopft