Postępowania upadłościowe i restrukturyzacyjne. Raport 2024 to nowe wydanie corocznej publikacji wywiadowni gospodarczej MGBI dotyczącej postępowań upadłościowych i restrukturyzacyjnych prowadzonych przez polskie sądy gospodarcze.
W raporcie znajdziesz:
Sygn. akt XVII AmC 346/09
Wyrok w imieniu Rzeczypospolitej Polskiej
Dnia 17 grudnia 2009 r. Sąd Okręgowy w Warszawie - Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w składzie: Przewodniczący: SSO Bogdan Gierzyński, protokolant: asystent sędziego Marta Oleszczuk, po rozpoznaniu w dniu 17 grudnia 2009 r. w Warszawie na rozprawie sprawy z powództwa Stowarzyszenia Na Rzecz Ochrony Praw Konsumentów z siedzibą w Gorzowie Wielkopolskim przeciwko Barbarze Papaj o uznanie postanowień wzorca umowy za niedozwolone:
I. Uznaje za niedozwolone i zakazuje stosowania przez Barbarę Papaj w obrocie z konsumentami postanowień wzorca umowy o następującej treści:
1. "Wszelkie reklamacje związane z jakością usługi turystycznej klient zobowiązany jest zgłosić pilotowi lub rezydentowi, który jest uprawniony do usunięcia reklamacji na miejscu. W przeciwnym wypadku należy uzyskać pisemne potwierdzenie pilota/rezydenta o zgłoszonej reklamacji i tylko tak potwierdzoną reklamację przesłać do 7 dni od zakończenia imprezy do Organizatora. Opóźnienie powoduje nieważność reklamacji.";
2. "Skargi grupowe nie będą traktowane jako reklamacje i będą traktowane jako nieważne."
3. "9.4. Biuro dokonuje następujących potrąceń:
- 20% ceny prze rezerwacji do 30 dni przed rozpoczęciem imprezy,
- 30% ceny przy rezerwacji od 29 do 22 dnia włącznie przed rozpoczęciem imprezy,
- 50% ceny przy rezerwacji od 21 do 15 dnia włącznie przed rozpoczęciem imprezy,
- 80% ceny przy rezerwacji od 14 do 8 dnia włącznie przed rozpoczęciem imprezy,
- 90% ceny przy rezerwacji od 7 dnia do samego dnia wyjazdu lub w przypadku niestawienia sie w miejscu zbiórki i wyjazdu.".
II. W pozostałym zakresie powództwo oddala.
SSO Bogdan Gierzyński