Niniejsza strona zawiera treść ogłoszenia dla tego podmiotu, które może już być nieaktualne.

Przejrzyj listę wszystkich ogłoszeń i wpisów do KRS dla tego podmiotu

I. OGŁOSZENIA WYMAGANE PRZEZ KODEKS SPÓŁEK HANDLOWYCH

3. Spółki akcyjne

Pozycja 2413.
SĄD REJONOWY DLA M.ST. WARSZAWY W WARSZAWIE, XIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO, wpis do rejestru: 2001-06-13 r.
[BM-1973/2008]

Zamów bazę danych do kampanii marketingowej lub sprzedażowej

Jeśli poszukujesz nowych kontrahentów z branży lub regionu, w którym działa ten podmiot, zapoznaj się z naszą ofertą:

Baza firm zajmujących się handlem hurtowym

Baza z aktualnymi danymi aktywnych polskich przedsiębiorstw i instytucji zarejestrowanych w rejestrach CEIDG, REGON i KRS, dla których kod PKD 2007 to 46 (Handel hurtowy, z wyłączeniem handlu pojazdami samochodowymi).

Liczba rekordów:
266 227

Cena rekordu:
od 0,01 zł

Sprawdź zawartość

Baza agencji reklamowych

Baza z aktualnymi danymi aktywnych polskich przedsiębiorstw i instytucji zarejestrowanych w rejestrach CEIDG, REGON i KRS, dla których kod PKD 2007 to 73.11.Z (Działalność agencji reklamowych).

Liczba rekordów:
41 289

Cena rekordu:
od 0,01 zł

Sprawdź zawartość

Zarząd Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Fortuna S.A. z siedzibą w Warszawie, ul. Dworkowa 3, działając na podstawie art. 399 § 1 k.s.h. oraz art. 26 ust. 2 Statutu Funduszu, zawiadamia akcjonariuszy Funduszu, że zwołuje Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Funduszu, które odbędzie się w dniu 18 marca 2008 r., o godz. 1700, w Warszawie, w Centrum Konferencyjnym Centrum Finansowego Puławska przy ul. Puławskiej 15.

Porządek obrad:

1. Otwarcie Walnego Zgromadzenia.

2. Wybór Przewodniczącego Walnego Zgromadzenia.

3. Stwierdzenie prawidłowości zwołania Walnego Zgromadzenia oraz jego zdolności do podejmowania uchwał.

4. Przyjęcie porządku obrad.

5. Podjęcie uchwały w sprawie podwyższenia kapitału zakładowego Funduszu z kwoty 793.050,80 zł (słownie: siedemset dziewięćdziesiąt trzy tysiące pięćdziesiąt złotych osiemdziesiąt groszy) do kwoty nie wyższej niż 15.000.000,00 zł (słownie: piętnaście milionów złotych), to jest o kwotę nie wyższą niż 14.206.949,20 zł (słownie: czternaście milionów dwieście sześć tysięcy dziewięćset czterdzieści dziewięć złotych dwadzieścia groszy), w drodze emisji nie więcej niż 142.069.492 (słownie: stu czterdziestu dwóch milionów sześćdziesięciu dziewięciu tysięcy czterystu dziewięćdziesięciu dwóch) akcji zwykłych na okaziciela o wartości nominalnej 0,10 zł i upoważnienia Zarządu Funduszu do dokonania wszelkich czynności faktycznych i prawnych mających na celu dopuszczenie nowo wyemitowanych akcji do obrotu na rynku regulowanym.

6. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Statutu Funduszu i ustalenia tekstu jednolitego Statutu.

7. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w składzie Rady Nadzorczej.

8. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia regulaminu Rady Nadzorczej.

9. Zamknięcie obrad Walnego Zgromadzenia.

Prawo uczestnictwa w Walnym Zgromadzeniu mają akcjonariusze, którzy złożą najpóźniej na tydzień przed terminem Walnego Zgromadzenia, tj. do dnia 11 marca 2008 r., w siedzibie Funduszu, w Warszawie przy ul. Dworkowej 3 (00-784), w godz. 900-1600, imienne świadectwa depozytowe wystawione przez podmiot prowadzący rachunek papierów wartościowych zgodnie z przepisami o publicznym obrocie papierami wartościowymi.

Akcjonariusz może uczestniczyć w Walnym Zgromadzeniu oraz wykonywać prawo głosu osobiście lub przez pełnomocnika. Pełnomocnictwo powinno być udzielone na piśmie pod rygorem nieważności. Przedstawiciele osób prawnych powinni przedstawić aktualne odpisy z rejestrów sądowych, wymieniające osoby uprawnione do reprezentacji tych podmiotów lub w przypadku niewymienienia osób w odpisach - inne dokumenty potwierdzające umocowanie.

Proponowane zmiany Statutu:

1. W art. 8 dodane zostaje zdanie:

"Zarząd realizuje przedmiot działalności Funduszu z zastrzeżeniem następujących ograniczeń:"

2. Art. 8.4. w brzmieniu:

"Fundusz nie może zaciągać pożyczek ani emitować obligacji, jeżeli w wyniku tego łączna wartość zadłużenia Funduszu przekroczyłaby 50 (pięćdziesiąt) % wartości netto aktywów Funduszu według ostatniego bilansu".

- otrzymuje brzmienie:

"Fundusz nie może zaciągać pożyczek ani emitować obligacji, jeżeli w wyniku tego łączna wartość zadłużenia Funduszu, łącznie z dotychczasowym, przekroczyłaby 50% (pięćdziesiąt procent) wartości netto aktywów Funduszu według ostatniego bilansu".

3. W art. 8 skreśla się ust. 5 w brzmieniu:

"Fundusz nie może nabywać papierów wartościowych, jeżeli w wyniku tego ponad 25 (dwadzieścia pięć) % wartości netto aktywów Funduszu według ostatniego bilansu zostałoby ulokowane w papiery wartościowe jednego emitenta, z wyjątkiem inwestycji w dłużne papiery wartościowe emitowane przez Skarb Państwa oraz Narodowy Bank Polski".

4. W art. 8 ust. 6 w brzmieniu:

"Ograniczenia określone w art. 8.4 oraz 8.5 dotyczą inwestycji w chwili jej podjęcia. Ograniczenia te nie obowiązują, jeżeli ich naruszenie następuje w wyniku późniejszych zmian wartości netto aktywów Funduszu lub zmiany struktury kapitału Spółki, w którą Fundusz zainwestował".

- otrzymuje oznaczenie ust. 5 i brzmienie:

"Ograniczenia określone w art. 8.4 dotyczą inwestycji w chwili jej podjęcia. Ograniczenia te nie obowiązują, jeżeli ich naruszenie następuje w wyniku późniejszych zmian wartości netto aktywów Funduszu lub zmiany struktury kapitału Spółki, w którą Fundusz zainwestował".

5. Art. 9.1 w brzmieniu:

"Kapitał zakładowy Funduszu wynosi 793.050,80 zł (słownie: siedemset dziewięćdziesiąt trzy tysiące pięćdziesiąt złotych osiemdziesiąt groszy) i dzieli się na 7.930.508 (siedem milionów dziewięćset trzydzieści tysięcy pięćset osiem) akcji zwykłych na okaziciela serii A od numeru 00.000.001 do numeru 7.930.508 o wartości nominalnej 0,10 zł (dziesięć groszy) każda".

- otrzymuje brzmienie:

"Kapitał zakładowy Funduszu wynosi nie więcej niż 15.000.000,00 zł (słownie: piętnaście milionów złotych) i dzieli się na:

a) 7.930.508 (słownie: siedem milionów dziewięćset trzydzieści tysięcy pięćset osiem) akcji zwykłych na okaziciela serii A o numerach od 00.000.001 do 7.930.508 o wartości nominalnej 0,10 zł (dziesięć groszy) każda;

b) nie więcej niż 142.069.492 (słownie: sto czterdzieści dwa miliony sześćdziesiąt dziewięć tysięcy czterysta dziewięćdziesiąt dwie) akcje zwykłe na okaziciela serii B o numerach od 000.000.001 do numeru nie wyższego niż 142.069.492, o wartości nominalnej 0,10 zł (dziesięć groszy) każda".

6. Art. 12.1 w brzmieniu:

"Akcje Funduszu mogą być umarzane za zgodą akcjonariusza w drodze ich nabycia przez Fundusz".

- otrzymuje brzmienie:

"Akcje Funduszu mogą być umarzane zgodnie z postanowieniami Kodeksu spółek handlowych".

7. Art. 16.2 w brzmieniu:

"Tryb działania Zarządu, a także sprawy, które mogą być powierzone poszczególnym jego członkom, określi szczegółowo Regulamin Zarządu. Regulamin Zarządu uchwala Zarząd".

- otrzymuje brzmienie:

"Tryb działania Zarządu, a także sprawy, które mogą być powierzone poszczególnym jego członkom, określi szczegółowo Regulamin Zarządu. Regulamin Zarządu uchwala Zarząd, a zatwierdza Rada Nadzorcza".

8. Art. 17.1 w brzmieniu:

"Z zastrzeżeniem postanowienia art. 17.3 Statutu do składania oświadczeń woli i podpisywania w imieniu Funduszu wymagane jest współdziałanie dwóch członków Zarządu".

- otrzymuje brzmienie:

"Z zastrzeżeniem postanowienia art. 17.3 Statutu do składania oświadczeń woli i podpisywania w imieniu Funduszu wymagane jest współdziałanie dwóch członków Zarządu lub członka Zarządu łącznie z prokurentem".

9. Art. 19 w brzmieniu:

19.1. Rada Nadzorcza składa się z pięciu członków. Kadencja Rady Nadzorczej trwa trzy lata. Członków Rady Nadzorczej powołuje się na okres wspólnej kadencji.

19.2. Członków Rady Nadzorczej powołuje i odwołuje Walne Zgromadzenie.

19.3. Co najmniej 2/3 (dwie trzecie) członków Rady Nadzorczej, w tym jej Przewodniczący, powinni być obywatelami polskimi.

19.4. Przynajmniej połowę członków Rady Nadzorczej powinni stanowić członkowie niezależni, tj. w pięcioosobowej Radzie powinno być przynajmniej trzech członków niezależnych.

19.5. Niezależni członkowie Rady Nadzorczej ("Członkowie Niezależni") powinni spełniać następujące kryteria:

a) nie są i nie byli pracownikami Funduszu, podmiotów zależnych lub dominujących przez ostatnie 3 lata,

b) nie są i nie byli zatrudnieni w Funduszu, w podmiotach zależnych lub dominujących na kierowniczym stanowisku oraz nie pełnili funkcji członka Zarządu przez ostatnie 3 lata,

c) nie otrzymują żadnego dodatkowego wynagrodzenia z Funduszu (poza należnym z tytułu członkostwa w Radzie Nadzorczej lub posiadania akcji Funduszu) lub jakichkolwiek świadczeń majątkowych z Funduszu oraz podmiotów od niego zależnych lub dominujących,

d) nie są akcjonariuszami posiadającym bezpośrednio lub pośrednio akcje przekraczające 10% ogólnej liczby głosów na Walnym Zgromadzeniu lub członkami Zarządu, Rady Nadzorczej lub pracownikami pełniącymi funkcje kierownicze u takiego akcjonariusza,

e) nie są i nie byli biegłymi rewidentami Funduszu lub podmiotów zależnych lub dominujących albo pracownikami podmiotu świadczącego usługi biegłego rewidenta na rzecz Funduszu, podmiotów zależnych, dominujących przez ostatnie 3 lata,

f) nie mają powiązań rodzinnych z członkami Zarządu Funduszu lub pracownikami Funduszu pełniącymi kierownicze stanowiska przez ostatnie 3 lata, które to powiązania mogłyby istotnie wpłynąć na zdolność Członka Niezależnego do podejmowania bezstronnych decyzji.

19.6. Bez zgody większości Członków Niezależnych Rady Nadzorczej nie mogą zostać podjęte uchwały w sprawach:

a) świadczenia z jakiegokolwiek tytułu przez Fundusz i jakiekolwiek podmioty powiązane z Funduszem na rzecz członków Zarządu;

b) wyrażenia zgody na zawarcie przez Fundusz lub podmiot od niego zależny istotnej umowy z podmiotem powiązanym z Funduszem, członkiem Rady Nadzorczej albo Zarządu Funduszu oraz z podmiotami z nimi powiązanymi;

c) wyboru biegłego rewidenta dla przeprowadzenia badania sprawozdania finansowego Funduszu.

19.7. Osoby, które nie spełniają kryteriów niezależności, o których mowa w art. 19.5. powyżej, mogą być wybrane do Rady Nadzorczej w liczbie większej niż wynikająca z postanowień art. 19.4., jeżeli osoby spełniające kryteria niezależności zostały wybrane w liczbie mniejszej niż określona w postanowieniach art. 19.4. powyżej i pozostają nieobsadzone miejsca w Radzie Nadzorczej.

19.8. W celu uniknięcia wątpliwości postanawia się, że utrata przez Członka Niezależnego przymiotu niezależności w trakcie pełnienia przezeń funkcji członka Rady Nadzorczej nie ma wpływu na ważność lub wygaśnięcie jego mandatu oraz skuteczność podejmowania uchwał przez Radę Nadzorczą.

19.9. Informacja o osobistych, faktycznych i organizacyjnych powiązaniach członka Rady z określonym akcjonariuszem, a zwłaszcza z akcjonariuszem większościowym, powinna być przez członka Rady udostępniona publicznie. Kandydat do funkcji członka Rady Nadzorczej obowiązany będzie do poinformowania Zarządu Funduszu o istnieniu opisanych powyżej powiązań, najpóźniej w oświadczeniu o wyrażeniu zgody na kandydowanie do Rady Nadzorczej, o ile okoliczności te istnieją w chwili obejmowania mandatu lub nie później niż w terminie 14 dni od daty zaistnienia takich okoliczności, jeśli powstały one po objęciu mandatu.

- otrzymuje brzmienie:

"19.1. Rada Nadzorcza składa się z od 5 (pięciu) do 11 (jedenastu) członków. Kadencja Rady Nadzorczej trwa trzy lata. Członków Rady Nadzorczej powołuje się na okres wspólnej kadencji.

19.2. Członków Rady Nadzorczej powołuje i odwołuje Walne Zgromadzenie.

19.3. Przynajmniej dwóch członków Rady Nadzorczej powinni stanowić członkowie niezależni. Niezależni członkowie Rady Nadzorczej powinni spełniać następujące kryteria:

a) nie są i nie byli pracownikami Funduszu, podmiotów zależnych lub dominujących przez ostatnie 3 lata,

b) nie są i nie byli zatrudnieni w Funduszu, w podmiotach zależnych lub dominujących na kierowniczym stanowisku oraz nie pełnili funkcji członka Zarządu przez ostatnie 5 lat,

c) nie otrzymują żadnego dodatkowego wynagrodzenia z Funduszu (poza należnym z tytułu członkostwa w Radzie Nadzorczej lub posiadania akcji Funduszu) lub jakichkolwiek świadczeń majątkowych z Funduszu oraz podmiotów od niego zależnych lub dominujących,

d) nie są akcjonariuszami posiadającym bezpośrednio lub pośrednio akcje stanowiące co najmniej 5% ogólnej liczby głosów na Walnym Zgromadzeniu lub członkami Zarządu, Rady Nadzorczej lub pracownikami pełniącymi funkcje kierownicze u takiego akcjonariusza ani też nie posiadają istotnych powiązań z takim akcjonariuszem,

e) nie są i nie byli biegłymi rewidentami Funduszu lub podmiotów zależnych lub dominujących albo wspólnikami lub pracownikami podmiotu świadczącego usługi biegłego rewidenta na rzecz Funduszu, podmiotów zależnych, dominujących przez ostatnie 3 lata,

f) nie mają powiązań rodzinnych z członkami Zarządu Funduszu lub pracownikami Funduszu pełniącymi kierownicze stanowiska przez ostatnie 3 lata, które to powiązania mogłyby istotnie wpłynąć na zdolność do podejmowania bezstronnych decyzji,

g) nie są członkami Zarządu podmiotów, w których członek zarządu Funduszu pełni funkcję członka Rady Nadzorczej, ani nie posiadają innych znaczących powiązań z członkami Zarządu Funduszu poprzez udział w innych podmiotach lub ich organach,

h) nie pełnili funkcji członka Rady Nadzorczej Funduszu dłużej niż 12 lat,

i) nie są członkami bliskiej rodziny któregokolwiek z członków Zarządu Funduszu.

19.4. Osoby, które spełniają kryteria niezależności, o których mowa w art. 19.3 powyżej, mogą być wybrane do Rady Nadzorczej w liczbie większej niż wynikająca z postanowień art. 19.3.

19.5. W celu uniknięcia wątpliwości postanawia się, że utrata przez Członka Niezależnego przymiotu niezależności w trakcie pełnienia przezeń funkcji członka Rady Nadzorczej nie ma wpływu na ważność lub wygaśnięcie jego mandatu oraz skuteczność podejmowania uchwał przez Radę Nadzorczą.

19.6. Informacja o osobistych, faktycznych i organizacyjnych powiązaniach członka Rady z akcjonariuszem reprezentującym nie mniej niż 5% ogólnej liczby głosów na Walnym Zgromadzeniu, a zwłaszcza z akcjonariuszem większościowym, powinna być przez członka Rady udostępniona publicznie. Kandydat do funkcji członka Rady Nadzorczej obowiązany będzie do poinformowania zarządu Funduszu o istnieniu opisanych powyżej powiązań, najpóźniej w oświadczeniu o wyrażeniu zgody na kandydowanie do Rady Nadzorczej, o ile okoliczności te istnieją w chwili obejmowania mandatu lub nie później niż w terminie 14 dni od daty zaistnienia takich okoliczności, jeśli powstały one po objęciu mandatu".

10. W art. 20 skreśla się ust. 3 w brzmieniu:

"Członek Rady Nadzorczej nie może równocześnie pełnić funkcji członka Rady Nadzorczej lub Zarządu innego narodowego funduszu inwestycyjnego".

11. Art. 22 w brzmieniu:

"22.1. Rada Nadzorcza podejmuje uchwały, jeżeli na posiedzeniu jest obecna co najmniej połowa jej członków, a wszyscy członkowie Rady Nadzorczej zostali poinformowani o posiedzeniu listami poleconymi lub kurierskimi wysłanymi co najmniej na 7 dni przed planowanym terminem posiedzenia.

22.2. Rada Nadzorcza podejmuje uchwały bezwzględną większością głosów obecnych na posiedzeniu członków Rady Nadzorczej.

22.3. Rada Nadzorcza uchwala swój Regulamin, określający szczegółowy tryb działania Rady Nadzorczej. Regulamin ten zatwierdza Walne Zgromadzenie.

22.4. Z zastrzeżeniem art. 388 § 4 k.s.h. członkowie Rady Nadzorczej mogą brać udział w podejmowaniu uchwał Rady, oddając swój głos na piśmie za pośrednictwem innego członka Rady. Oddanie głosu w tym trybie nie może dotyczyć spraw wprowadzonych do porządku obrad na posiedzeniu Rady Nadzorczej.

22.5 Z zastrzeżeniem art. 388 § 4 k.s.h., Rada Nadzorcza może podejmować uchwały w trybie obiegowym (pisemnym), jeżeli wszyscy członkowie Rady Nadzorczej wyrażą zgodę w formie pisemnej na taki tryb głosowania".

- otrzymuje brzmienie:

"22.1. Z zastrzeżeniem art. 22.5 Statutu, Rada Nadzorcza podejmuje uchwały, jeżeli na posiedzeniu jest obecna co najmniej połowa jej członków, a zaproszenia zostały wysłane do wszystkich jej członków co najmniej na 5 (pięć) dni przed planowanym terminem posiedzenia. Za prawidłowe zaproszenie uznaje się wysłanie do członków Rady Nadzorczej pisemnych zawiadomień, z podaniem daty, miejsca i proponowanego porządku obrad posiedzenia, listami poleconymi lub pocztą kurierską lub, jeżeli dany członek wyrazi na piśmie zgodę na taki sposób informowania, poprzez przesłanie wiadomości faksowej na wskazany przez członka Rady Nadzorczej numer faksu lub za pomocą poczty elektronicznej (e-mail) na wskazany przez niego adres, w terminie wskazanym w zdaniu pierwszym niniejszego artykułu.

22.2. Rada Nadzorcza podejmuje uchwały bezwzględną większością głosów obecnych na posiedzeniu członków Rady Nadzorczej. W przypadku równej liczby głosów oddanych za i przeciw uchwale, rozstrzyga głos Przewodniczącego Rady.

22.3. Z zastrzeżeniem art. 388 § 4 k.s.h., członkowie Rady Nadzorczej mogą brać udział w podejmowaniu uchwał Rady, oddając swój głos na piśmie za pośrednictwem innego członka Rady. Oddanie głosu w tym trybie nie może dotyczyć spraw wprowadzonych do porządku obrad na posiedzeniu Rady Nadzorczej.

22.4. Z zastrzeżeniem art. 388 § 4 k.s.h., Rada Nadzorcza może podejmować uchwały w trybie pisemnym (obiegowym) lub przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość. W szczególności członkowie Rady Nadzorczej mogą głosować nad uchwałami poprzez przesłanie wiadomości faksowej, za pomocą poczty elektronicznej lub w trakcie telekonferencji. Uchwała podjęta w ten sposób jest ważna, gdy wszyscy członkowie Rady zostali pisemnie zawiadomieni o treści projektu uchwały.

22.5. Rada Nadzorcza może podejmować uchwały bez zwołania posiedzenia, jeśli obecni są wszyscy członkowie Rady Nadzorczej i żaden z nich nie zgłosi sprzeciwu co do odbycia posiedzenia i porządku obrad.

22.6. Rada Nadzorcza uchwala swój Regulamin, określający szczegółowy tryb działania Rady Nadzorczej".

12. W art. 24 w ust. 2 skreśla się pkt i w brzmieniu:

"przedstawianie akcjonariuszom na pierwszym Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu Funduszu zwołanym po dniu trzydziestego pierwszego grudnia dwa tysiące piątego roku (31.12.2005 r.) i na każdym następnym Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu projektu odpowiedniej uchwały i zalecenia dotyczącego likwidacji lub przekształcenia Funduszu w spółkę mającą charakter funduszu powierniczego lub innego podobnego funduszu, zgodnie z obowiązującymi przepisami wraz z zaleceniem dotyczącym firmy zarządzającej, jeżeli Fundusz jest związany z taką firmą umową o zarządzanie".

13. W art. 24 dodaje się ust. 5 w brzmieniu:

"24.5. Zarząd Funduszu może zwrócić się do Rady Nadzorczej z wnioskiem o wyrażenie opinii lub zajęcie stanowiska w każdej sprawie Funduszu, w przypadku której Zarząd uzna za celowe zasięgnięcie takiej opinii lub stanowiska, choćby sprawa taka nie wymagała zajęcia stanowiska lub opinii Rady Nadzorczej stosownie do postanowień Statutu lub przepisów prawa. Opinia lub stanowisko Rady Nadzorczej nie są wiążące dla Zarządu".

14. Art. 26 w brzmieniu:

"26.1. Zwyczajne Walne Zgromadzenie zwołuje Zarząd najpóźniej do końca 10 miesiąca po upływie roku obrotowego.

26.2. Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie zwołuje Zarząd z własnej inicjatywy lub na pisemny wniosek Rady Nadzorczej lub na wniosek akcjonariuszy reprezentujących co najmniej 10 (dziesięć) % kapitału zakładowego.

26.3. Zarząd zwoła Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie w ciągu dwóch tygodni od daty zgłoszenia wniosku, o którym mowa w art. 26.2.

26.4. Rada Nadzorcza zwołuje Walne Zgromadzenie:

a) w przypadku gdy Zarząd nie zwołał Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia w przepisanym terminie,

b) jeżeli pomimo złożenia przez Radę Nadzorczą wniosku, o którym mowa w art. 26.2, Zarząd nie zwołał Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia w terminie, o którym mowa w art. 26.3".

- otrzymuje brzmienie:

"26.1. Zwyczajne Walne Zgromadzenie zwołuje Zarząd najpóźniej do końca 10 miesiąca po upływie roku obrotowego.

26.2. Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie zwołuje Zarząd z własnej inicjatywy lub na pisemny wniosek Rady Nadzorczej lub na wniosek akcjonariuszy reprezentujących co najmniej 10% (dziesięć procent) kapitału zakładowego. Żądanie zwołania Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia akcjonariusz lub akcjonariusze powinni złożyć na piśmie do Zarządu Funduszu najpóźniej na 6 (sześć) tygodni przed proponowanym terminem Walnego Zgromadzenia.

26.3. Zarząd zwoła Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie w ciągu dwóch tygodni od daty zgłoszenia wniosku, o którym mowa w art. 26.2. Walne Zgromadzenie zwołane w tym trybie powinno odbyć się w terminie wskazanym w żądaniu, a jeśli żądanie nie określa takiego terminu bądź jego dotrzymanie jest utrudnione, w terminie umożliwiającym jak najszybsze rozstrzygnięcie przez Walne Zgromadzenie spraw wnoszonych pod jego obrady.

26.4. Rada Nadzorcza zwołuje Walne Zgromadzenie:

a) w przypadku gdy Zarząd nie zwołał Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia w przepisanym terminie,

b) jeżeli pomimo złożenia przez Radę Nadzorczą wniosku, o którym mowa w art. 26.2, Zarząd nie zwołał Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia w terminie, o którym mowa w art. 26.3".

15. Art. 32.1 w brzmieniu:

"Walne Zgromadzenie otwiera Przewodniczący Rady Nadzorczej lub jego zastępca, po czym spośród osób uprawnionych do głosowania wybiera się Przewodniczącego Zgromadzenia. W razie nieobecności tych osób Walne Zgromadzenie otwiera Prezes Zarządu albo osoba wyznaczona przez Zarząd".

- otrzymuje brzmienie:

"Walne Zgromadzenie otwiera Przewodniczący Rady Nadzorczej lub jego zastępca, po czym spośród osób uprawnionych do udziału w Walnym Zgromadzeniu wybiera się Przewodniczącego Zgromadzenia. W razie nieobecności tych osób Walne Zgromadzenie otwiera Prezes Zarządu albo osoba wyznaczona przez Zarząd".